EN

Ültetési rend

.

Ki hol üljön az esküvőn?

 

Kedvesek, pár mondatot írnék erről, hiszen fontos, és azt látom hogy nagyon kelkiismeretesen sok időt el is töltötök ezzel, hogy ki hol üljön, hogy jól érezze magát. Bár ez csak a vacsora végéig számít igazán, aztán mindenki zsizsegni kezd, de azt tudjuk hogy az első benyomás nem elhanyagolandó kérdés.

 

Az asztalok elrendezésénél meghatározó, hogy a pincérek is gyorsan és könnyedén tudjanak közlekedni, és egy kedvenc szám hallatán a vendég is fel tudjon pattanni, és a tánctérre sietni, azaz legyen elég hely az asztalok, székek között.

 

Ami fontos, hogy az idősebbek és a gyerekek ne a hangfal előtt üljenek.

Ők a legérzékenyebbek a hangerőre.

 

Szintén gond lehet a légkondi...

Míg a fiatalabbak többet jönnek mennek, asztalt váltanak, jobban buliznak, és valóban a terem közepén már izzadnak, addig a fal mentén a légkondi alatt, az idősek kellemetlenül érezhetik magukat hogy pont a nyakukba jön a hideg.

Próbáljátok meg ezt is figyelmbe venni, mikor elkészítitek az ülésrendet!

.

A másik leggyakrabban előforduló kérdésetek, a főasztallal kapcsolatos.

 

Alapvetően ha a papírforma szerint zajlik az ültetés, akkor ti ugye középen, a vőlegény jobbján ül a menyasszony, azaz már férj és feleség.

Általában a főasztalnál ülnek az örömszülők, tanúk.

Ha valamelyik szülő sajnos már nem tud ott lenni...

Neki is tehettek ki egy terítéket egy kis mécsessel, vagy egy szál virággal.

Ez olyan személyes kérdés, amit mindenki saját maga dönt el, nincs rá általános szabály, és ha megkérdeztek más menyasszonyokat is teljesen eltérő válaszokat fogtok kapni, de szerintem ez egy csendes, szép gesztus.

 

A hagyomány szerint a menyasszony mellett az apósa ül, a vőlegény mellett az anyósa... stb

Ha az eskető pap is a vendégeitek között van, az ő számára is majd valahol a közeletekben illik helyet adni.

A tanúk és testvérek is helyet foglalhatnak a főasztalnál.Ez leginkább a helyszín adottságaitól függ.

 

Ha van némi feszültség a családon belül, vagy szüleitek családi állapota "bonyolult", akkor üljetek csak ti a főasztalnál, ez a legtisztább.

 

Általában "fontossági" sorrend szerint haladunk kifelé a főasztaltól, tehát a közelebb állók ülnek közelebb hozzátok.

Nem feltétlenül kell "széksorszámot" adni a vendégeknek, pláne kisebb létszámú esküvőnél, inkább csak asztalszámot, vagy fantázianevet tüntessetek fel a nevekkel, aztán majd azon belül leülhetnek ahogy szeretnének.

Ha készültök köszönő ajándékkal, azt is tehetitek a teríték mellé, így biztosan  megtalálják. 

 

Apróságnak tűnhet, de jó ha ki van rakva egy ültetési rend, ez amellett hogy méltó és elegáns fogadása a vendégeknek, a szép dekoráció része is.

A vendégek szeretik ha tájékoztatva vannak, és mihamarabb otthonosan mozoghatnak.

Itt is be lehet dobni a kreativitást.

.

.

Vagy ahogy a ti stílusotok kívánja.

.

.

(Erre a célra én szoktam vinni a párnak pl egy nagyobb kottatartót, és meg is van oldva az elhelyezés. De ma már rengeteg módja van ennek, és sok inspirációt találhattok az interneten.)

A nevek feltüntetésénél legyen kiírva teljes név, és az is ahogy ti szólítjátok őket, és ők magukat.

Pl. egy nagyi esetében Kovács Gézáné Balogh Erzsébet - Böbi Mama (ahogy a család szólítja)

Így biztosan megtalálja magát, és elejét vesszük a túlzott hivataloskodásnak, hiszen családi ünnepről van szó.

A ceremóniamesternél is van ülésrend, azt ő előre át is nézi, és tud segíteni ennek a koordinálásában.

 

Ha vannak külföldi vendégeitek, az ő asztalukhoz mindenképpen olyasvalakit ültessetek akikkel tudnak társalogni, esetleg gyorsan fordítani, ne maradjanak le ők sem semmiről.

(De ha idegen nyelvet beszélő cm-etek van, ő is fog rájuk figyelni.)

 

És persze ha van tudomásotok arról hogy a családban, vagy ismerősök között valami sérelem húzódik meg, és feszült köztük a hangulat, akkor őket lehetőleg távolabb ültessétek.

.

Egy másik kreatív módja a vacsorának, ha a pár minden fogást más asztalnál költ el... és hogy hol, azt a vacsora előtt ki lehet sorsolni. :)

 

Az asztalokon ki lehet rakva még a menükártya, így rögtön látják melyik fogás igazából a kedvükre való, tartogassák-e a gyomrukat valamire.

(Az étterem tudjon róla, hogy hova szervírozhatja a vegetáriánus, glutén, laktóz stb. mentes ételt.)

 

Mérjétek majd fel hány kis gyerkőc lesz jelen, lesz-e pl. szükség etetőszékre.

Ha több aprónépre is számítotok, akkor javaslom hogy legyen egy gyereksarok, egy kis asztal nekik, pl.színezőkkel, ceruzákkal, egy kis ajándékkal, pár bubival (ebből nem sok, hogy ne legyen szappantócsás az egész terem)stb... erre

az asztalra nem feltétlenül kell a hófehér damaszt abrosz!

A szolgáltatóitok, akik egész nap értetetek dolgoznak is megérdemelnek egy asztalt, és vacsorát, róluk se feledkezzetek meg.

 

Remélem tudtam segíteni! :)

Vidám készülődést kívánok!

.

Fotók: Pinterest